Rabu, 15 Oktober 2014

Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014

Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 telah tiba. 

Semak Nama anda di http://e-semakan.spa.gov.my/online/

Maklumat jawatan, gred, gaji dan tugas Pegawai Tadbir Diplomatik M41 boleh dilihat di laman SPA klik sini http://www.spa.gov.my/Portal/Deskripsi_Tugas/Ijazah/1609

Calon Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 TIDAK boleh menduduki Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 TANPA persediaan yang rapi dan terperinci kerana Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 adalah sesi Peperiksaan SPA yang paling sukar dan mencabar.

Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014

Di antara Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 yang bakal ditanya seperti berikut:

1. Soalan pengetahuan am: Siapakah pemenang pingat Olimpik pertama buat Malaysia?

2. Soalan matematik: 87 (1+21) = ?

3. Soalan esei (Bahasa Melayu): E-Dagang kini merupakan salah satu salah bentuk perniagaan pilihan. Nyatakan kelebihan dan kekurangannya.

4. Soalan esei (Bahasa Inggeris): Petrol price increase. Discuss its impact towards nation.

5. Soalan daya menyelesaikan masalah: Semasa perlumbaan lumba lari, anda merupakan peserta terakhir. Tiba-tiba ada peserta lain yang memotong anda. Jadi apakah kedudukan anda sekarang?

6. Dalam acara Floria Putrajaya, seorang pekerja dibayar RM9 sejam. Waktu kerja ialah 8 jam setiap hari kecuali hari Sabtu yang bekerja dari jam 8 - 12 tengahari. Jika dia berehat pada hari Ahad, berapakah jumlah gajinya seminggu?

A. RM720
B. RM630
C. RM405
D. RM396

Jawapan : D

Untuk banyak lagi Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik M41 boleh dapatkan di link ini http://haslizamjohar.com/panduan-peperiksaan/peperiksaan-pegawai-tadbir-dan-diplomatik-2014-2/

Benarkah Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 paling sukar berbanding Peperiksaan SPA yang lain? YA! sebabnya untuk menjawat jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik M41 iaitu satu jawatan paling eksklusif dalam perkhidmatan awam memerlukan calon yang kental dan berfikiran "out of the box".

Antara punca GAGAL Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 kerana:

# Kurang persediaan

# Tidak tahu Format Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014

# Tidak tahu Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014

# Terlalu yakin dan percaya dengan sumber maklumat di internet yang belum tentu sah

# Banyak lagi….

Ya! Saingan untuk menjawat jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik M41 SANGAT SENGIT!

Lulus Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 bukan PENAMAT. Anda harus menempuhi PAC (Pusat Penilaian Kompetensi) dan akan disaring sekali lagi untuk menduduki temuduga. Selepas itu, calon-calon akan sekali lagi disaring sebelum pemilihan akhir untuk ke jawatan tersebut dibuat.

Lulus Exam —> PAC —> Temuduga —> Saringan Akhir —> Pegawai PTD M41

Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014

Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 buat pertama kali dilakukan dalam bentuk ONLINE. Ya.. Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 bakal dihadapi sebagai cabaran baru.

Ramai calon yang gagal dalam sesi Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 yang lalu bakal mengambil semula Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 nanti mungkin sudah mendapat gambaran awal Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 yang bakal ditanya tetapi bagi yang pertama kali menduduki Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 bagaimana pula?

# Ada Cara Lulus Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 Dengan Mudah?

# Ada Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 ke?

Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 



Inilah RAHSIA mereka yang telah LULUS Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik yang lalu!

Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 ini terbahagi kepada beberapa bahagian. Setiap bahagian akan membantu anda untuk memastikan diri anda lebih bersedia dalam peperiksaan nanti. Anda tidak perlu menelaah buku 4, 5 jam sehari untuk menduduki Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 nanti.

Anda hanya perlu baca Pakej Rujukan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014  ini, baca dan lakukan apa yang disarankan, dan apabila tiba waktu peperiksaan, jawab dengan jayanya. Setiap seksyen diterangkan dengan terperinci, jadi anda tidak perlu risau jika ada sebarang maklumat ditinggalkan.

Anda juga akan mendapat Contoh Soalan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 bagi setiap seksyen supaya anda faham apa yang bakal anda lalui dan jelas dengan jenis soalan yang ditanya.

Ada juga pelbagai tip untuk membuatkan anda dapat menembak dengan tepat (dengan kata lain: anda tahu jawapan tu betul) dan macam-macam lagi.

Bukan itu sahaja, anda juga akan mempelajari :

1) Sebab utama kenapa ramai orang gagal… WALAUPUN sudah bersedia.

2) Apa yang menyebabkan anda gemuruh (paling ketara dalam orang yang dah study penat-penat!)

3) Ubat yang anda boleh gunakan untuk kurangkan gemuruh anda (bukan dadah, dan tidak mempunyai kesan sampingan)

4) Faktor umum kegagalan ramai calon (yang anda sudah tahu)

5) Apa yang anda JANGAN BUAT sebelum waktu peperiksaan. Baca muka surat 8 untuk sebabnya. (Jika anda sudah belajar banyak, anda lagi patut baca muka surat ini).

 “Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 akan dibuka bila-bila masa setelah proses kemaskini selesai sepenuhnya”

Anda bimbang terlepas Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 ini?

# Daftar NAMA dan EMAIL dalam “Senarai Menunggu” di sini —>

http://tinyurl.com/rujukanexamptd

# “LIKE” Facebook kami untuk sebarang berita terkini Panduan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik M41 di sini —>

https://www.facebook.com/contohsoalanexamptd

Sumber lain Rujukan Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik 2014 dapatkan di http://haslizamjohar.com/



Tiada ulasan:

Catat Ulasan