Ahad, 27 Oktober 2013

Cara Mencari Kerja Dan Cara Dapat Kerja Dengan Panduan Dapat Kerja Dari Team Infokerjaya

IKLAN PENTING! ANDA MASIH MENGANGGUR? INI ADA PELUANG DAPAT KERJA!


MASA SEMAKIN SUNTUK! PERINGATAN TERAKHIR! 

PELUANG ANDA MENDAPATKAN PANDUAN STRATEGI KERJAYA (CARA MUDAH MENDAPAT PEKERJAAN) SEMAKIN HAMPIR KE PENGHUJUNGNYA! SELEPAS 07/11/2013 HARGA AKAN DINAIKKAN! JANGAN RUGI! NAK DAPATKANNYA SEGERA? KLIK SINI http://jvsecurepay.com/access/4up/18?camp_id=24

[Fakta] 76,200 orang graduan menganggur tahun 2012. Satu situasi yang cukup membimbangkan. Apa tindakan anda? Susah cari kerja atau susah nak dapat kerja?

Nak tahu cara cari kerja atau cara dapat kerja? tak kira kerja kerajaan atau swasta yang penting anda bukan penganggur lagi.. anda pasti malu kalau orang tanya kerja apa sedangkan anda masih mencari kerja!

Masalah ini serius. Susah mencari kerja.. Susah mendapat kerja. Itu kehampaan yang ada pada graduan. Setiap tahun ratusan ribu graduan tamat pengajian dengan harapan masuk ke alam pekerjaan, tapi apa nasib mereka?

Statististik pada tahun 2012, seramai 249,612 graduan tamat pengajian di IPT dan yang mengejutkan daripada jumlah itu, 51,835 orang masih gagal mendapat pekerjaan. Masalah ini berpunca dari siapa?

>>Masalah Peluang Pekerjaan

Peluang pekerjaan sebenarnya banyak di Malaysia. Buktinya, ramai warga asing yang berkhidmat di sini (selain buruh kasar). Antara masalah yang dikesan adalah graduan tidak menepati kehendak pasaran. Tambahan dari itu, bagi yang mendapat pekerjaan, keluhan diterima adalah ianya tidak mengikut kelayakan yang setimpal dengan kelulusan dan kemahiran graduan

Itu data yang dikeluarkan oleh Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh ketika merasmikan Karnival Kerjaya dan Keusahawanan 2013

>>Masalah Kemahiran Cari Kerja

Peluang pekerjaan ada, tapi masalah pada graduan untuk mendapatkannya. Perkara ini dikesan melalui kajian yang dilakukan oleh Jabatan Tenaga Kerja melalui makluman Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Maznah Mazlan. Kajian mendapai, 77.14% responden mengaku memerlukan bimbingan bagi mencari pekerjaan.

Dalam kata lain, graduan kita tidak tahu bagaimana untuk mencari kerja!

>>Solusi?

Itu masalah sebahagian besar graduan. Kenapa fokus kepada masalah, fokus kepada penyelesaian. Tingkatkan kemahiran dalam mencari kerja. Itu solusi yang harus dicari oleh graduan.

Panduan dan strategi dalam mencari kerja pasaran Malaysia telah didedahkan oleh Team Infokerjaya yang telah membantu ramai graduan berjaya sejak tahun 2009. Mereka telah menyusun satu rujukan khusus untuk membantu graduan meningkatkan kemahiran mencari kerja dalam pakej Rujukan Strategi Kerjaya

Lupakan mimpi ngeri anda! Mulai 30/10/2013 Team Infokerjaya akan mengeluarkan sebuah panduan khas untuk anda yang masih mencari kerja dan cara mendapat kerja dengan mudah! Tapi TERHAD!

Jadi orang pertama yang tahu! Isikan email anda di bawah untuk mengetahui Panduan Cari Kerja yang sangat RAHSIA ini! "STRATEGI KERJAYA"


Siapa BAKAL Mendapatkan ‘Strategi Kerjaya’?

  1. Graduan baru yang masih belum bekerja
  2. Graduan yang sedang dan mahu mencari kerja yang lebih bagus
  3. Graduan yang buntu tak tahu bagaimana nak cari kerja (data dari Jobstreet: Graduan tak tahu bagaimana nak cari kerja)
  4. Pencari kerja!
Produk ini tidak spesifik kepada peperiksaan SPA, atau temuduga khusus. Ianya lebih umum dengan strategi yang spesifik. Pendek kata ianya dihasilkan untuk dijual sepanjang tahun (evergreen)

Apa Lagi Alasan Untuk Tidak Dapat Kerja?

Produk ini disusun khas sebagai SENJATA untuk graduan dalam memburu kerjaya. Ianya dilengkapi dengan persediaan mental dan strategi bagi memenuhi kelemahan;
  • Tidak tahu mencari kerja
  • Susah dapat kerja
Susunan ini adalah berdasarkan maklumat ‘survey’ yang dilakukan dan melalui data rasmi kajian graduan
bundle
  • Haluan Kerjaya Laluan BerjayaEbook ini adalah komponen utama yang membincangkan keperluan persediaan Fizikal dan Mental dan bagaimana. Ianya memberikan gambaran graduan sebagai ‘penanggung hutang’ dan perlunya mencari kerja cepat. Ditunjukkan juga bagaimana untuk graduan membina Laluan Kerjaya sendiri dengan tepat dan tuntas. Semuanya berkaitan persediaan yang perlu graduan lakukan dan kelemahan yang perlu di atasi dalam perjuangan mencari kerja
  • 13 Strategi Killer Kerjaya: Strategi sulit ini adalah kunci bagaimana graduan dapat meletakkan diri mereka jauh lebih baik berbanding graduan biasa. Ianya adalah himpunan strategi yang disusun dengan pelan tindakan melaksanakannya. Terbukti berkesan dan ‘do-able’!
  • Checklist Strategi KerjayaIanya adalah senarai tindakan komprehensif untuk graduan mencari kerja. Apa yang perlu ada, perlu diutamakan dan senarai tindakan pantas graduan. Dengan adalah ‘Checklist’ ini, tiada lagi kerisauan dalam persediaan melangkah mencari kerja!
  • Contoh Resume: Diberikan dalam format PDF khas untuk semakan dan inspirasi calon bagaimana membuat resume yang bagus
  • 2 Template Resume: Diberikan dalam format Microsoft Word untuk membolehkan graduan terus edit dan masukkan maklumat peribadi. Edit, print dan jadikan ianya resume anda sendiri!
  • Panduan Mohon Kerja Online (Ebook & Video): Menunjukkan step-by-step bagaimana mendaftar dengan portal pekerjaan di Malaysia. Latarbelakang dan servis yang disediakan oleh portal tetapi ramai yang tidak tahu. Optimasikan permohonan di portal dengan bantuan rujukan ini

Anda sebagai pencari kerja, cuba lihat dengan teliti ada anda akan dapat dengan Strategi Kerjaya.. 

1) Nak tahu langkah awal untuk mencari kerja?

2) Nak tahu apa yang perlu disediakan untuk mencari kerja dan cara dapat kerja?

3) Apa jenis persediaan yang perlu dilakukan?

4) Bagaimana untuk mendapat 'first impression' yang bagus?

5) Syarikat manakah yang paling bagus untuk membuat LI?


6) Adakah anda patut membodek penyelia anda?


Semua persoalan di atas telah dijawab dengan lengkap dalam panduan Strategi Kerjaya daripada Team Infokerjaya. Tak perlu pening lagi mana nak cari kerja dan bagaimana nak dapat kerja. Anda boleh tersenyum dan anda pula terpaksa menolak peluang kerja yang akan ditawarkan kepada anda. Hebat bukan?

Panduan Strategi Kerjaya telah dilancarkan secara rasmi 30/10/2013! Ianya terhad setakat 07/11/2013 sahaja!


Segala maklumat lanjut terus ke laman rasmi kami --->> http://tinyurl.com/caradapatkerja


PERINGATAN TERAKHIR! 

PELUANG ANDA MENDAPATKAN PANDUAN STRATEGI KERJAYA (CARA MUDAH MENDAPAT PEKERJAAN) SEMAKIN HAMPIR KE PENGHUJUNGNYA! SELEPAS 07/11/2013 HARGA AKAN DINAIKKAN! JANGAN RUGI! NAK DAPATKANNYA SEGERA? KLIK SINI http://jvsecurepay.com/access/4up/18?camp_id=24

Tiada ulasan:

Catat Ulasan