Ahad, 27 Oktober 2013

Tips Dan Cara Untuk Lulus Temuduga Pegawai Tadbir Dan Diplomatik M41 Pada 01/111/2013 - 27/11/2013

Calon-calon yang telah lulus peperiksaan memasuki skim perkhidmatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 akan dipanggil temu duga secara berperingkat . Temu duga fasa kelima akan diadakan mulai 1.11.2013 hingga 27.11.2013.
   
Calon-calon yang tidak termasuk dalam urusan temu duga fasa kelima akan dipanggil temu duga dalam fasa seterusnya dan diminta membuat semakan dari semasa ke semasa di penjadualan temu duga . Calon-calon juga akan dimaklumkan mengenai panggilan temu duga melalui emel/khidmat pesanan ringkas (SMS) dan surat panggilan temu duga.

Semak jika anda dipanggil temuduga Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 di sini http://domino.spa.gov.my/online/jadual_temuduga_pg.php

TIPS UNTUK LULUS TEMUDUGA PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK (PTD) M41

Sebenarnya, kalau nak lulus temuduga kerja kerajaan atau swasta anda perlu lihat pola-pola soalan yang mereka telah tanya kepada calon temuduga sebelum tu sebab kebanyakannya soalan berulang-ulang. Apa yang perlu anda buat adalah bertanya kepada mereka yang telah ditemuduga. 

Anda mempunyai dua pilihan untuk tahu apa trik-trik mereka yang telah lulus temuduga kerja gunakan.

1. Tanya kepada mereka yang telah lepasi temuduga dan berjaya dapat kerja

2. Dapatkan himpunan trik yang telah tersedia untuk anda baca dan bersedia


Dalam kajian, untuk berjaya dalam temuduga ada 5 aspek yang perlu anda mahir dan tekankan. Antaranya :

1. Jaga First Impression anda

2. Menangi permainan termuduga

3. Lihat trend soalan yang selalu ditanya

4. Tanya soalan yang menyentap mereka

5. Belajar menangkis tekanan dan halangan temuduga


Ketahui kelima-lima aspek ini dan mainkan emosi mereka supaya mereka bersetuju dengan anda. Bagaimana nak kuasai 5 aspek ini? Anda pasti nak lulus temuduga Pegawai Tadbir Dan Diplomatik M41 ini sebab ianya kerjaya yang sangat eksklusif betul tak? Namun, bagaimana cara untuk lulus temuduga Pegawai Tadbir Dan Diplomatik M41 dengan mudah?

Pelajari 5 aspek ini di sini

http://tinyurl.com/naklulustemuduga

Tiada ulasan:

Catat Ulasan